سفارش تبلیغ
صبا ویژن

windowshost

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت هاست

    نظر

 

قیمت هاست 

قبل از اینکه بخواهیم بدانیم چه عواملی بر روی قیمت هاست ویندوز تاثیرگذارند بایستی با مفاهیم اولیه ی هاست ویندوز آشنا شویم.میزبانی به طوری کلی به مجموعه ای از یک ماشین شامل منابع ram      و cpu    و هارد دیسک که به وسیله شبکه با پهنای باندی مناسب قابلیت اراءه خدمات بر بستر وب را دارد گفته می شود لزوم استفاده از میزبانی برای افرادی احساس می شود که تمایل به ایجاد وب سایت وب میل سرور و یا سایر خدماتی که نیاز به قابلیت بار گزاری و فراخوانی همیشگی را دارند احساس می شود.

قیمت هاست


از انجایی که میزبانی فیزیکی یک ماشین است و برای استفاده از ان به شکلی ساده نیاز به سیستم عامل است و قابلیت نصب سیستم عامل های مختلف نیز وجود دارد این نیاز کاربر است که تعیین می کند کدام سیستم عامل بهینه ترین سیستم عامل برای خدماتی است که نیاز به اراءه ان ها وجود دارد  در این مقاله سعی به بررسی میزبانی با سیستم عامل ویندوز و تاثییر آن بر روی قیمت هاست را داریم .

به طور کلی میزبانی با سیستم عامل ویندوزی برای کاربرانی توصیه می شود که تمایل به  استفاده از خدمات مبتنی برزبان های ویندوزی مانند asp.net  و یا پایگاه داده mssql  دارند همچنین در صورتی که نیاز به استفاده از  iis در انتخاب میزبانی ویندوزی می تواند تاثیر گزار باشد.

خرید هاست

قبل از خرید هاست خود اگر نیاز به استفاده از زبان php و یا    پایگاه داده mysql   را دارید توصیه می شود از هاست ویندوزی استفاده نکنیدو به جای از هاست لینوکس اتفاده کنید که قیمت هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوزی مناسب تر می باشد.

خرید هاست


اگر که تمایل به استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله د وردپرس، جوملا، دروپال و امثال این ها را دارید بهتر است از میزبانی ویندوزی استفاده نکنیدبا انکه میزبانی‌های ویندوز PHP و MYSQL هم پشتیبانی می کنند اما نسبت به میزبانی لینوکسی محدود وو بازده کامل را ندارند. همچنین بیشتر سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله جوملا و وردپرس قابلیت فعالیت کامل با همه‌ی امکانات خود را در میزبانی ویندوز ندارند. 

همچنین عموما میزبانی های مبتنی به ویندوز به دلیل نوشته باز نبودن ونیاز به لیسانس از میزبانی های مبتنی بر لینوکس دارای قیمت هاست بالا تری هستند ضمن اینکه سرورهای ویندوز قابلیتهای بیشتری دارند برای میزبانی ویندوز پشتیبانی از محصولات Microsoft بر روی وب سرورها یک حسن محسوب می شود.

برای استفاده از میزبانی های ویندوزی کنترل پنل های مختلفی وجود دارد که هر یک دارای معایب و محاسن مربوط به خود است

از این کنترل پنل ها می توان به سه کنترل پنل زیر اشاره کرد:

 Websitepanel:

   با توجه به ظاهر ساده و رایگان بودن برای افراد با نیاز پایین مناسب است ولی در صورتی که شما نیاز به گزارش گیری های دقیق و امکانات نظیر فول بکاپ یا از این دست را دارید باید بدانید که نا امید خواهید شد.

Plesk:

 این کنترل پنل با ظاهری بسیار دوستانه و نسبت به websitepanel  مدرن تری که  دارد همچنین قابلیت ها و امکانتی نسبتا کاملیرا ارایه می کند با این توصیف نباید توقع داشت کنترل پنل  pleskرا بتوان رایگان استفاده کرد و برای استفاده از این سرویس کاربران باید با پرداخت هزینه لیسانس لازم را تهیه کنند  plesk  با اراءه گزارش های دقیق فول بکاپ اراءه لاگ های مناسب برای رفع خطاهای احتمالی و همچنین اراءه خدماتی نظیر let s enqrypt   بسیار کامل و شامل تلقی می شود

solidcp :

کنترل پنلی دیگر با ظاهری دوستانه و مدرن همچنین رلیگان است که از وب سایت پنل بسیار به روز تر است و تقریبا نسخه به روز شده وب سایت پنل است با اینکه مدرن شده است ولی امکانات کامل مثل plesk  را اراپه نمی دهد.

ایمیل سرور:

یکی از نقاط قوت میزبانی های مبتنی بر ویندوز ارایه سرویس های ایمیل بسیار قوی است که دارای قسمت های گزارشگیری دقیق و جامع قابلیت spam filtering  انعطاف پذیر و همچنین پردازش و سرعت بالاست به همین دلیل به کاربرانی که نیاز خاص به سرویس ایمیل دارند میزبانی های ویندوزی توصیه میشود طبیعی است که استفاده از این خدمات نیز شامل خرید لیسانس و پرداخت هزینه هست که البته می توان با استفاده از میزبانی های اشتراکی این هزینه ها را سر شکن کرد.

 تفاوت ها  میان هاست ویندوز و هاست لینوکس عبارت است از:

1. سیستم عامل و تاثیر آن بر قیمت هاست لینوکس

واضح ترین تفاوت میان قیمت هاست لینوکس و هاست ویندوز، سیستم عامل است که بر روی سرورها  اجرا می شود. تفاوت های رابط کاربری و تمایل بیشتر به چشمگیر شدن دارند. یکی از عمده ترین تفاوت ها میان این دو سیستم عامل رابط کاربریست در ویندوز شما رابط کاربری گرافیکی را در اختیار دارید ولی در سیستم عامل لینوکس فرامین باید به صورت کد در خط فرمان اجرا شود نحو و عملکردهایی که از طریق خط فرمان لینوکس یافت میشوند مانند کلیک کردن روی منوها در ویندوز نیستند.

قیمت هاست لینوکس


ثبات و امنیت سرور لینوکس واقعا برتر از ویندوز است. اگر قصد دارید یک برنامه وب پیچیده و کارآمد وب را اجرا کنید، ممکن است قابلیت اطمینان موجود در یک سرور لینوکس را به عنوان یک ضرورت داشته باشید.

2.قابلیت مدیریت  فضای دیسک، دامنه ها و پایگاه های داده 

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرد این است که بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می دهند از کنترل پنل های لینوکسی استفاده می کنند هنگامی که آنها یک بار مدیریت چندین دامنه مختلف را انجام می دهند. این راه حل اغلب برای مدیریت فضای دامنه آسان تر است و با کنترل پنل های مبتنی بر لینوکس شما حتی می توانید تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می دهید فضای بیشتری را برای یک قرارداد خاص اختصاص دهید یا نه، بسته به نیازهای خاص.وبررسی مصرف منابع در این کنترل پنل ها کامل تر جامع تر و دقیق تر است. 

اگر چه این قابلیت ها با سرور های ویندوزی در حال رشد است، اما کنترل پنل های مبتنی بر ویندوزجامعیت کمترل پنل های لینوکسی را ندارد - به این معنی که اگر شما مشکلی داشته باشید، آنها مجهزتر خواهند بود تا از شما پشتیبانی کنند. با در نظر داشتن این موضوع، اگر یک تازه کار تازه وارد در فضای توسعه هستید، ممکن است ساده ترین انتخاب سرور لینوکسی باشد.

3. اطمینان و امنیت

در نهایت، بدون توجه به خدمات امنیتی که شما از شرکت میزبانی خود دریافت می کنید، می توان گفت که احتمالا می خواهید یک استراتژی را انتخاب کنید که به همان اندازه امنیت و آرامش ذهنی را به شما بدهد. در حالی که معمولا  ارائه دهنده های میزبانی  باید بتواند با تکنیک هایی که سرویس های کاربران را از امنیت مناسب برخوردار کنند،و به کاربران در این زمینه کمک کنند، آخرین بررسی حملات آنلاین نشان می دهد که سرورهای ویندوز معمولا آسیب پذیرتر از همتایان لینوکس خود هستند. 

نه تنها لینوکس به طور معمول امن تر از ویندوز است، بلکه قابل اعتمادتر نیز است. امروزه سرورهای لینوکس در وب وجود دارند که دربلند مدت نیز نیازی به راه اندازی مجدد سیستم ندارند - در حالی که معمولا نمیتوان این موضوع را در ارتباط با سرویس های مبتنی بر ویندوز  گفت. اگرچه شما همیشه مسئولیت مدیریت ایمنی و امنیت خودتان را بر عهده دارید، بسیاری از توسعه دهندگان و مدیران سیستم متوجه میشوند آسان تر آن است که برای ایجاد ایمنی و امنیت از سرویس های مبتنی بر لینوکس استفاده کنند. 

 هاست ارزان 

برخی از شرکتهای هاستینگ با اراِیه ی سررویس های خود با قیمت پایین هاست،متاسفانه با تبلیغات  هاست ارزان جهت جذب مشتریان سرویس بی کیفت اراِیه می دهند، و در نهایت سود خود را تنها از فروش هاست قلمداد می کنند. 

هاست ارزان