سفارش تبلیغ
صبا ویژن

windowshost

نکاتی طلایی در مورد خرید بهترین هاست ویندوز

    نظر

 

 بهترین هاست ویندوز

ابتدا ممکن است این سوال مطرح شود که هاست چیست؟و به دنبال بهترین هاست ویندوز باشید پاسخ این است؛ هاست فضایی است بر روی سرور که فایلهای وبسایت جهت نمایش بر روی ان قرار می گیرند، حال در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی آن سرور Microsoft Windows Server     باشد به این نوع هاست،بهترین هاست ویندوزی می گویند.

بهترین هاست ویندوز رایگان به صورت معمول برای سایت‌هایی مناسب است که از زبان برنامهنویسی asp     و همچنین سایت‌ هایی که بانک اطلاعاتی یا دیتابیس آنها SQL Server می‌باشد. نکته قابل توجه این است که می‌توان سایت های با زبان برنامه نویسی PHP را نیز در هاست ویندوزی اجرا کرد اما توجه داشته باشید که در سرورهای لینوکس سرعت لود، پردازش و اعمال تغییرات بسیار بهتر از هاست ویندوز است .

بهترین هاست ویندوز

هاست ویندوز بر پایه وب سرور IIS استوار است. IIS در اصطلاح مخفف Internet Information Services بوده و وب سرور مخصوص مایکروسافت می‌باشد.

 

معروفترین و رایج ترین کنترل پنل های مورد استفاده در هاست ویندوز

با توجه به اینکه کاربران از طریق یک پنل واسط با عنوان کنترل پنل برای انجام کارهای خود بهره میبرند لذا معرفی معروفترین و رایج ترین کنترل پنل های موجود برای بهترین هاست ویندوزی خالی از لطف نخواهد بود.

 

Plesk

پلسک یک کنترل پنل بسیار حرفه ای و محبوب است که با دو نسخه ویندوزی و لینوکسی در هاستینگ ها ارائه می‌گردد. محبوبیت این کنترل پنل اغلب به دلیل امکان مدیریت بسیار کامل و حرفه ای و در عین حال سهولت کاربری آن است که ارائه آن در هاستینگ ها عموما یک امتیاز محسوب می‌شود.

 

Helm

این کنترل پنل نسبتا قدیمی از کنترل ‌پنل‌های قدرتمند ویندوز به‌شمار می‌رود. به کمک این کنترل‌ پنل می‌توانید یک یا چند سرور را با هم مدیریت کنید. این قابلیت Helm یکی ازکلیدی‌ترین قابلیت های آن است. با توجه به قدیمی بودن این نوع کنترل پنل و داشتن برخی ایرادات، استفاده از آن در حال حاضر به حداقل رسیده و در رقابت با کنترل پنل های جدیدتر و حرفه ای‌تر کاملا قافله را باخته و تقریبا منسوخ شده است.

 

WebsitePanel

این کنترل‌پنل رایگان بوده به شما اجازه مدیریت سرورتان را با یک ساختار نسبتا قوی می‌دهد. شاید وب‌سایت‌پنل از سایر رقبایش حرفه‌ای‌تر نباشد ولی چیزی هم کمتر از آنها نداشته و با توجه به رایگان بودن و سهولت راه‌اندازی به یکی از  انتخاب های اصلی کاربران تبدیل شده است. در عین حال کاربری این کنترلپنل بسیار ساده بوده و با توجه به قدرتمند بودن آن محبوبیت بسیاری نیز نزد کاربران دارد.

 

SplidCP

این کنترل پنل در واقع نسخه Upgrade شده‌ای از WebsitePanel بوده و عمده تفاوت آن با نسخه قدیمی تر در ظاهر آن می باشد. البته قابلیت های نسبتا زیادی نیز از قبیل امکان تنظیم schedule برای بکاپ گیری و یا مدیریت و نصب SSL بدون نیاز به مراجعه به IIS به آن اضافه گردیده و که بسیار مفید بوده و کاربران این کنترل پنل را کاملا راضی کرده است

 

 http://windowshost.parsiblog.com/Posts/6/

 

هاست ویندوز

تفاوت های خرید هاست و دامنه ویندوز لینوکس

وب سرور استفاده شده در ویندوز IIS بوده و از قدرت بسیار قابل قبولی نیز برخوردار است همچنین محیط گرافیکی آن مدیریت و تنظیمات را برای مدیر سرور بسیار آسانتر می سازد.به هنگام خرید هاست و دامنه ویندوز بایستی به مواردی که اشاره می کنیم دقت کرد. در لینوکس از وب سرور Apache استفاده می شود که آن نیز بسیار قدرتمند می باشد ولی با توجه به نبود یک محیط گرافیکی تنظیمات آن به مراتب پیچیده تر خواهد بود. راه اندازی یک هاست ویندوز هزینه بیشتری نسبت به هاست لینوکس خواهد برد و دلیل این امر نیاز به پرداخت هزینه جهت دریافت سیستم عامل ویندوز سرور و بهره مندی از پشتیبانی آن است. این در حالیست که سیستم عامل لینوکس Open Source و رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت حق لایسنس (License) نمی‌باشد. سیستم عامل لینوکس معمولاً کمتر در معرض تهدید قرار می‌گیرد البته با در نظر گرفتن تمامی مسائل امنیتی بر روی هر دو سیستم، امنیت هر دو پلتفورم کاملا تضمین شده است.

 خرید هاست و دامنه

برای انتخاب بین یکی از سیستم عامل های ویندوز یا لینوکس ابتدا باید نیاز و درخواست کاربر از وبسایت بررسی گردد، سپس با توجه به کدنویسی وبسایت، سیستم عامل متناسب با آن انتخاب شود. درصورتیکه برای طراحی وب سایت از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و غیره استفاده می‌شود، ابتدا می‌بایست مشخصات مورد نیاز آن CMS را با دقت بررسی و با توجه به آن سیستم عامل مناسب را انتخاب کنید. برای مثال در سیستم های مدیریت محتوای وردپرس و جوملا با توجه به استفاده از زبان برنامه نویسی PHP، بهترین گزینه استفاده از هاست لینوکسی می‌باشد.

یکی از نکات بسیار مهم جهت ذکر این است که برای استفاده از هر یک از هاستینگ های ویندوز یا لینوکس به هیچ وجه الزامی به تسلط کاربر بر هیچکدام از این دو سیستم عامل وجود ندارد، برخی از کاربران به اشتباه تصور می‌کنند که برای استفاده از هاست لینوکس می‌بایست بر روی کامپیوترهای شخصی خود، سیستم عامل لینوکس نصب کنند و یا نیاز است تسلط کافی بر این سیستم عامل را داشته باشند که این فرضیه کاملا اشتباه بوده و در واقع برای کار با هر دو هاست  ویندوز و لینوکس از یک واسط مدیریتی به نام کنترل پنل استفاده خواهد شد. استفاده از این کنترل پنل ها بسیار ساده بوده و هیچ نیازی به برقراری ارتباط مستقیم با سیستم عامل سرور نخواهید داشت. در ادامه همین مقاله برخی از این کنترل پنل ها به صورت مختصر معرفی می‌شوند.

 

سرعت و کارایی هاست ویندوز پرسرعت 

برخی از شرکت های هاستینگ سرویس هایی از جمله هاست ویندوز پرسرعت را می دهند هردو سیستم عامل ویندوز و لینوکس دارای سرعت نسبتا یکسانی هستند و هاست ویندوز رایگان در شرایط .مساوی و سخت افزار یکسان تفاوتی از این لحاظ محسوس نخواهد بود. در واقع متناسب بودن وبسایت با هاست ویندوز رایگان انتخابی است که می تواند در سرعت و کارایی آن تاثیر گذار واقع شود

 

 هاست و یندوز پرسرعت

مدیریت ایمیل ها

در صورت نیاز به مدیریت حرفه ای ایمیل ها باید اعلام کرد که در این خصوص هاست های ویندوزی بسیار حرفه ای تر عمل کرده و کاملا پیشرو می‌باشند. دلیل این امر وجود نرم افزارهای بسیار حرفه ای مدیریت ایمیل مانند Smarter Mail بوده که تنها بر روی سیستم عامل ویندوز قابل نصب می‌باشند. پنل اسمارتر میل که در اختیار کاربران قرار می‌اگیرد به آنها اجازه مدیریت بسیار دقیقتر و تخصصی تری را داده و گزارشات بسیار کامل و دقیقی را در خصوص ارسال ها، دریافت ها، حجم مصرف شده و بسیاری قابلیت مفید دیگر را در اختیار کاربر قرار خواهد می دهد.

این مورد در برخی از کسب و کارها بسیار مهم و حیاتی بوده و در انتخاب نوع هاست کاملا تاثیر گذار است بنابراین حتما قبل از انتخاب باید به این مورد نیز دقت و اهمیت آن را در کسب و کار خود بررسی نمود.