سفارش تبلیغ
صبا ویژن

windowshost

هاست چیست و دلایل خرید هاست ویندوز

    نظر

هاست چیست؟

 در این پست ابتدا باید به بررسی مفهوم  هاست چیست  می پردازیم میزبانی وب[1] یا وب هاستینگ (به انگلیسی: Web Hosting) به مفهوم فراهم ساختن فضایی است که کاربر می‌تواند فایل‌های وب‌گاه خود را در آن قرار دهد. تعدادی سرور در یک مرکز داده وبگاه‌ها از مجموعه‌ای از فایلهای مختلف مانند تصاویر، متون و فایلهای برنامه‌نویسی شده به زبانهای مختلف و سایر اسناد مربوطه تشکیل می‌شود که به منظوری خاص به شکلی با هم مرتبط شده‌اند.

انواع هاست:

هاست ویندوز

هاست لینوکس

میزبانی وب

هر شخصی که نرم‌افزارهای لازم و دسترسی به این فایلها را داشته باشد امکان بازدید از این سایت را دارد.

حال برای اینکه همه مردم امکان دسترسی به فایلها را داشته باشند نیاز است تا فایلها در کامپیوتری قرار گیرند که همواره به اینترنت پرسرعت متصل است به این کامپیوترها «سرویس دهنده» یا «سرور» می‌گویند.

 برای سایت هایی است که زبان برنامه نویسی آنها  asp یا asp.net می‌باشد و همچنین سایت هایی که بانک اطلاعاتی یا دیتابیس آنها SQL Server است.

اما نکته قابل توجه این است که می‌توان سایت های با زبان برنامه نویسی PHP را نیز در هاست ویندوزی اجرا کرد اگر چه در سرورهای لینوکس سرعت لود ، پردازش و اعمال تغییرات بسیار بهتر از هاست ویندوز می‌باشد .

بهترین هاست ویندوز

در بررسی انواع هاست الزاما نمی توان گفت  بهترین هاست ویندوز می باشد و  وب سرور هاست ویندوز  IIS بر بستر می‌باشد.IIS مخفف عبارت  Internet Information Services ووب سرور مخصوص شرکت مایکروسافت است. همچنین این امکان وجود دارد که بتوانید بر روی سرورهای ویندوزی به جای IIS از وب سرور آپاچی نیز استفاده کنید .معمولا کنترل پنل هایی که در وب سرور های ویندوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد Plesk، Helm ، websitepanel ،     Hosting Controller و SolidCP می‌باشد.

بهترین هاست ویندوز

هاست ویندوز نوعی از میزبانی سایت است که در آن، سیستم‌عامل نصب شده بر روی سرور میزبان از نوع ویندوزی است.

 تفاوت هاست ویندوز و لینوکس در چیست؟ 

 از مهم ترین تفاوت های این در انواع هاست در وب سرور های نصب شده بر روی  آن ها می‌باشد. در لینوکس،  وب سرور آپاچی Apache ، لایت اسپید lightspeed و nginx قابل نصب است اما همانطور که در بالا اشاره شد وب سرور ویندوز IIS است.

https://iranhost.com/blog/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%84%DB%8C%D9%86%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2/

سیستم عامل های ویندوز معمولاً گرانتر از سیستم عامل های لینوکس هستند، علت این امر این است که سیستم عامل های ویندوز رایگان نمی‌باشد و برای استفاده از آنها حتما می‌بایست لایسنس (license) ویندوز سرور را از شرکت مایکروسافت خریداری کرد، و اینکه معمولاً سرورهای ویندوز قابلیت بیشتری دارند .

پشتیبانی از محصولات Microsoft بر روی این وب سرورها یکی از مزایای سرویس های ویندوزی محسوب می‌شود. اما در مقابل سیستم عامل لینوکس کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت و خرید لایسنس های گران قیمت نیست. 

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوزی

بعد از طراحی وبسایت برای انتخاب هاست لینوکس یا هاست ویندوز اول باید نیاز های سایت را مشخص  کرد، منظور از تعیین نیاز های سایت این است که مشخص کنیم سایت مورد نظر با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده، به چه نوع دیتابیسی نیاز دارد ، میزان حجم دیسک و حجم پهنای باندی که نیاز دارد چقدر است ، لذا اگر از مواردی که گفته شد اطلاع ندارید می‌توانید آن را از شرکت طراح سایت بپرسید.

 

انواع هاست های ویندوزی قابل استفاده

هاست ویندوز اشتراکی

 جز سرویس های رایج ، ارزان و راحت ترین نوع هاست windows web hosting  به حساب می‌آیند. نحوه عملکرد در این سرورها به این شکل است که چندین سایت به طور همزمان از امکانات یک سرور استفاده می‌کنند .

تمامی‌سخت افزار ها و نرم افزار های آن قبلا توسط شرکت میزبانی نصب شده است.

windows-web-hosting

به صورت اشتراکی با سایت های دیگر می‌توانند از این امکانات استفاده نمایند. معمولا در این سرویس ها کاربر از طریق کنترل پنل به فایل ها و دیتابیس و ایمیل ها دسترسی دارد .

امکان اعمال تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی سرور برای کاربران میسر نیست. همچنین در این سرویس ها با توجه به اشتراکی بودن سرور منابع بسته به نوع هر شرکت ارائه دهنده هاست محدود می‌باشد.

تفاوت هاست و سرور مجازی(VPS)

 به سرورهایی که بین سرورهای اشتراکی و سرورهای اختصاصی هستند گفته می‌شود. به این دلیل که در این نوع سرور نیز سخت افزار سرور بین کاربران VPS به اشتراک گذاشته می‌شود.

اما با استفاده از روش مجازی سازی، دیسک سرور پارتیشن بندی می‌شود که هر پارتیشن منابع سخت افزاری اختصاصی خودش را دارد و می‌تواند تقریباً معادل یک سرور اختصاصی کامل پیکربندی شود.

در این نوع سرورها امکان افزایش منابع و نصب نرم افزار وجود دارد. همچنین در صورت نیاز مشتری امکان تغییرات بر روی نرم افزار و سخت افزار سرور (افزایش و یا کاهش منابع) وجود دارد.

سرور اختصاصی

 سازمان‌ های بزرگ معمولا  به سراغ این نوع سرویس می روند. در این سرورها، تمام فضای ‌دیسک سرور به طور کامل و پهنای باند در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و باعث ارایه امکانات متنوع برای یک سازمان می‌شود.

برای مثال می‌توان به فضای ذخیره سازی بسیار بالا، پهنای باند بسیار بالا، کنترل و مدیریت کامل بر روی سرور اختصاصی ، امکان نصب نرم‌افزار دلخواه بر روی سرور، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده‌های سازمان در هر زمان و مدیریت محتوای سرور اشاره نمود.

با توپجه به ویژگی هایی که در خصوص سرور اختصاصی اشاره شد، بسیاری از سازمان‌های بزرگ، داشتن یک سرور اختصاصی را بسیار مناسب تر از استفاده از  سرویس های اشتراکی می دانند.

البته سرور های اختصاصی فقط در شرکت های بزرگ کاردبرد ندارد بلکه صاحبان سایت های دانلود و یا صاحبان بازی های آنلاین هم با بازدید بالا که اغلب به فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتری نیاز دارند می‌توانند از سرورهای اختصاصی استفاده کنند.