سفارش تبلیغ
صبا ویژن

windowshost

تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی

    نظر

هاست چیست؟

در پاسخ هاست چیست؟ هاست به معنای میزبانی می باشد. در حقیقت به محیطی مجازی گفته می شود که بر روی یک سرور قرار گرفته و در نهایت برای یک سایت تدارک دیده شده است.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت جامع به بررسی تفاوت هاست و سرور بپردازیم.همانطور که می دانید سرویس های هاست اشتراکی مناسب برای سایت هایی با اندازه های کوچک و متوسط است و میزان منابع در هاست اشتراکی محدود است. 

 

vps_vs_web_hosting

تفاوت سرور مجازی و هاست  در این است که سرور مجازی مناسب برای سایت هایی با ابعاد بزرگ است در حالی که هاست اشتراکی مناسب برای کسب و کارهای آنلاین کوچک است.

در سرور مجازی شما میزان منابع بسیار بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارید.برای مثال میزان منابع RAM   و CPU در سرور مجازی چندین برابر سرور اشتراکی است.

 

همین مساله یعنی تخصیص چندین برابری منابع تفاوت هاست و سرور است.در بسیاری از سایت های بزرگ اینترنتی گاها مواردی همچون اضافه مصرف منابع پیش می آید.

برای مثال در بسیاری از پرتال هایی که با زبان برنامه نویسی ASP طراحی شده است در صورتی که میزان منابع استفاده از RAM از میزان تعیین شده در خرید vps ایران سرویس های اشتراکی بالاتر رود گارد IIS کلیه سشن های سایت شما را بسته و این مورد سبب می شود.

کاربران در پرتال مورد نظر از محیط پرتال کاربری خود خارج شوند.برای جلوگیری از این مشکل نیاز است تا برای سایت خود سرور مجازی تهیه کنید.

 هاست چیست

تفاوت هاست و سرور

1- عملکرد سرور مجازی در مقایسه با هاست

در میزبانی اشتراکی منابع سرور به صورت اشتراکی میان کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.منابع سرور همچون سرور مجازی به صورت مشخص تقسیم نمی شود در حالی که تنها برای هر کاربر محدودیتی برای استفاده از منابع قرار داده می شود.

در حالی که در سرور مجازی منابع سرور بین تعدادی از کاربران به صورت مجازی تقسیم می شود.در نهایت در مقایسه ی تفاوت هاست و سرور  فضای هارد دیسک بیشتری خواهید داشت.

2- با سرور مجازی امنیت بیشتر داشته باشید

با توجه به اینکه در سرور مجازی تعداد کاربران یک سرور کمتر می باشند خطر ویروسی شدن کم می شود. ولی در هاست اشتراکی یکی از کاربران ویروسی شود متاسفانه احتمال ویروسی شدن هاست های دیگر به دلیل اشتراکی بودن منابع وجود دارد.در نهایت سرور اختصاصی دارای ایمنی بیشتری می باشد.

در هر دو نوع سرویس شما می توانید برای افزایش امنیت سایت خود از گواهی نامه SSL استفاده نمایید.در بسیاری از شرکت های ارایه دهنده خدمات میزبانی پشتیبانی سرویس هاست اشتراکی بر عهده شرکت مورد نظر بوده این در حالی است که در مورد مدیریت سرور مجازی بدین صورت نمی باشد.

3-قیمت  

با توجه با اینکه در هاست اشتراکی تعداد زیادی از کاربران از یک سرور استفاده می کنند ، هزینه ای آن به کمتر از سرور مجازی می باشد.

در صورتی که نمی خواهید هزینه بالایی برای راه اندازی سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید و ابعاد و اندازه سایت شما کوچک می باشد بهتر است تا از سرویس هاست اشتراکی استفاده نمایید.

دنبال سرعت و کیفیت بالاتر خدمات هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از سرور مجازی است که سایت شما در این سرورها با عملکرد بهتری بارگذاری خواهد شد.

4-محدودیت

هیچ محدودیتی در این سرویس سرور مجازی ها نیست اما در هاست اشتراکی کاربران نمی توانند نرم افزارهای دلخواه مورد نظر خود را نصب نمایند و دارای محدودیت های زیادی در این سرویس ها هستند.

5-نرم افزار

نصب نرم افزارهای دلخواه یکی دیگر از موارد تفاوت سرور مجازی و هاست است.در سرور مجازی کاربر دسترسی ریموت به سرور خود را دارد و می تواند هر نرم افزار مورد نظر خود را نصب نماید.

6-دسترسی

در سرویس هاست اشتراکی شما تنها از طریق کنترل پنل می توانید سایت خود را مدیریت نمایید.همانطور که گفته شد در هاست اشتراکی محدودیت های بسیاری وجود دارد.

 

راهنمای خرید هاست

1.انتخاب هاست مناسب برای پروژه

به هنگام راهنمای خرید هاست بایستی بدانید بعد از خرید دامنه ، زمان خرید هاست فرا می رسد.خرید یک هاستی باکیفیت بسیار مهم است، کیفیت سرویس شرکت هاستینگ می‌­­تواند میزان تاثیرگذاری وب­سایت شما را افزایش دهد.شما بایستی  نوع هاست ­‌مورد نیاز خود را انتخاب کنید: هاست ویندوز یا هاست لینوکس

راهنمای خرید هاست

همانطور که از خود سرویس معلوم است، هاست ویندوز از سیستم­­‌عامل ویندوزی، و هاست لینوکس از سیستم‌­­عامل لینوکس بهره می گیرد.

در صورت تمایل مقاله ی نکات طلایی برای خرید هاست ویندوز را مطالعه نمایید.

 

خرید هاست ویندوز

 

 

2.فضای ذخیره‌­سازی و پهنای باند

در راهنمای خرید میزبانی وب می‌­بایست فاکتور میزان فضا و پهنای باند مورد نیازخود را مشخص و سرویسی متناسب با آنرا بخرید برای مثال اینکه حجم فایل‌­های سایت خود را بدانید.

3.فاکتور کیفیت پلن مورد نظر، بررسی میزان uptime  

4.  پشتیبان­‌گیری به صورت 7*24 

به هنگام خواندن راهنمای خرید هاست شرکت هاستینگ می بایست دارای پشتیبانی 24*7 باشد تا در هر زمان دچار مشکلی شدید بتوانید از طریق پشتیبانی مشکلات هاست را بر طرف کنید.

5.  قیمت هاست

یکی از مهمترین مورد در راهنمای خرید هاست توجه به قیمت ارزان هاست می باشد برای شما به طور حتم در آینده دردسرساز خواهد بود هیچگاه سراغ سرویس ارزان نباشید.