سفارش تبلیغ
صبا ویژن

windowshost

سرورهای ویندوزی شرکتهای هاستینگ چگونه کار میکنند؟

    نظر

 

سرورهای ویندوزی شرکتهای هاستینگ چگونه کار میکنند؟

ما در اینجا میخواهیم کمی سرورهای ویندوزی شرکتهای هاستینگ را بررسی کنیم.کنسول     ریکاوریدر نانو سرور مدعی هستند که در مقایسه با رابطهای کاربری گرافیکی  نود درصد نصب ساده تری دارد. فارق از این مطالب مواردهای دیگری هم نیز وجود دارند که آنها باعث می شوند حداقل برای بعضی از کارها از نانو سرور را انتخاب کنیداولین فاکتور مهم   operating system آنهاست که در مقایسه نیازمند به آپدیت و ری استارت کمتری میباشد.

باید به این توجه کرد که این سرور سطح تماسشان در مقایسه با بیرون کمترمیباشد،بنابراین سطح حمله بر روی آنها بسیار ناچیز است در مقایسه با ورژن گرافیکی ویندوز سرورمیباشد.نانو سرورها به حدی کوچک شده اند که به راحتی آنها را  می توانیم میان server، data center و  حتی مکان های دیگر جابه جا کنیم و از طرفی میتوان گفت نانو سرورها به هنگام مقایسه با بیشتری از سرویس های معمول ویندوز به علاوه هاست hyper-v را هم میزبانی میکنند.باید متذکر شد که نانو سرورها متمایل هستند تااینکه به صورت مطلق ریموتوار مدیریت شده باشند،یک کنسول مدیریتی که با user interface نیز برای مدیریت آنها وجود دارند که Nano Server Recoveryبه آن کنسول نانو سرور ریکاورینامیده می شود و به شما این امکان را داده تا با کانفیگ اولیه را انجام دهد.

نمایندگی هاست ویندوز

نمایندگی هاست ویندوز چه توضیحی در مورد عملکرد کانتینرها دارند؟

توضیحی که نمایندگی هاست ویندوز در مورد نحوه ی عمل کرد کانتیرها دارندبه این صورت میباشد که microsoft با تیم داکر همکاریهای نزدیکیدارد تا کانتینرهای داکررا وارد windows server کنند.تا حالا کانتینرها تنها در linux و دنیایاوپن سورس هست. این امکانات به شما این امکان را دهد تا application و همچنین سرویس ها را در یک محیطی بسته تنظیم کنید. ویندوز سرورها 2 نوعی از ویندوز شامل کانتینر را عرضه میکنند.ویندوز سرور کانتینر چیست؟در واقع این نوع کانتینرها درخور پروسه هایی میباشند که نسبت به دیگر کانتینر ها اهمیتی کم دارند و برایشان اهمیتی ندارد از منابعی مشترک با سایر کانتینرها استفاده کنند.

هایپر وی کانتینر:

Hyper-V container: ایننوع کانتینر، host Hyper-V  نمیباشند،در واقع یک نمونه ای  از ویندوز سرور درونکانتینرمیباشد کهبسیار ایزوله میباشد و از کل  کانتینرهای دیگر و حتی serverاصلی مجزا میباشداین نوع در در واقع مناسب پروسه هایی میباشند که اهمیت بالایی دارند.

هاستینگ

 

لینوکس سکیور بوت چیست؟

پس از بررسی هاست ویندوز حالا Secure Bootلینوکس سکیور بوت  بخشی از ویژگی UEFI میباشد که فضای شروع به کار سرورها را در مقابل تزریق روت کیت ها و همچنین دیگر بد افزارها محافظت کرده اند.در نسخه جدیدی از ویندوزدوهزار و شانزده می توان ماشین های مجازی لینوکس را تحت هایپر ویاجرا کرد بدون هیچگونه مشکلی بوجود آید و یا اینکه مجبورباشیدسکیور بوت فیتیوچر  را غیر فعال کرده باشید.