سفارش تبلیغ
صبا ویژن

windowshost

هاست ویندوز 2012 کانادا چیست؟

    نظر

آیا هاست ویندوز مناسب سایت من است؟

 هاست ویندوز  2012 کانادا نوعی از میزبانی می باشد که با زبان برنامه نویسی ASP.NET کار می کند. به زبان ساده تر می توان گفت سایت هایی که ویندوز میزبانی می کنند، به طور کلی سایت هایی مبتنی بر ASP هستند.لازم به ذکر است میزبانی ویندوز گران تر از میزبانی لینوکسی می باشند و معمولا پنلشان پلسک می باشد. درصورتی که وب سایت شما بر اساس پی اچ پی باشد این نوع میزبانی را برایتان توصیه نمی کنیم.و در نهایت قابل ذکر است سرورهای ویندوزی از پایگاه های داده هایی از قبیل MS Access، MSSQL، MySQL استفاده می کنند و فن آوری های نرم افزاری مانند PHP، CGI، ASP و ASP.NET را پشتیبانی می کنند.

اول از همه وب سرورهای این دو را مقایسه میکنیم وب سرور ویندوز IIS میباشد درحالی که وب سرور لینوکس Apache است، و سپس سیستم عامل ها، سیستم عامل های ویندوز معمولاً گرانتر هستند از سیستم عامل های لینوکس میباشد، چون سیستم عامل های ویندوز open source نیست و استفاده از آنها نیازمند خرید للیسنس میباشد.لایسنس ویندوز سرور از مایکروسافت است، درحلی که معمولاً سرورهای ویندوز قابلیتهای بیشتری را دارند. و میتوان گفت پشتیبانی از محصولات Microsoft بر روی این وب سرورها یک مزیت است. درحالیکه سیستم عامل لینوکس open source است و رایگان و برای استفاده از آن نیازی به هیچ پرداخت برای دریافت حق لایسنس نیست،یکی از مهمترین فاکتورها در تفاوت این دو سیستم عامل،سیستم عامل لینوکس میتوان گفت معمولاً دارای امنیت بالایی نسبت به سرورهای ویندوز را دارند و کمتر در معرض تهدیدها قرار گرفته اند. با در نظر گرفتن همه ی موارد امنیتی بر روی هر دو سیستم عامل، امنیت هر دو ضمانت میشوند.

هاست ویندوز 2012 کانادا

هاست ویندوز بخریم یا هاست لینوکس؟

برای انتخاب کردن بین هاست ویندوزو یا هاست لینوکس باید به این نکات توجه کنید ابتدا سیستم عامل این دو باعث وجه تمایز میشوند بنابراین نخست باید نیازها و درخواستهای کاربر از وب سایت خود مورد بررسی قرار گیرد، وبعد آن با توجه به زبان برنامه نویسی طراحی سایت، سیستم عامل سایت خود را انتخاب کرد. اگر برای طراحی وب سایت از سیستم مدیریت محتوا (CMS) و یا پورتال خواستید استفاده کنید،در ابتدا باید مشخصات مورد نیاز CMS یا پرتال مورد استفاده را با دقت زیاد بررسی و با توجه به آن سیستم عامل خود را انتخاب کنید.

برای استفاده از هر یک از این دو نوع هاست با سیستم عامل متفاوت نیازی نیست سیستم عامل ویندوز و لینوکس را یاد بگیرید.متاسفانه برخی از کاربرها به اشتباه تصور کرده برای استفاده از سیستم عامل لینوکس حتما باید بر روی کامپیوترهای شخصی، سیستم عامل لینوکس را نصب کرده. در حالیکه این تصور کاملا اشتباه میباشد و در واقع برای کار با هر یک از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس از یک واسط مدیریتی استفاده میشود که به نام کنترل پنل میگویند. برای هاست ویندوزکنترل پنل های Plesk ، Helm ،websitepanel ومورد استفاده قرار میگیرد ودر نهایت برای هاست لینوکس Hosting Controller و کنترل پنل های سی پنل Cpanel، DirectAdmin مورد استفاده قرار میگیرد.

هاست لینوکس

 

قیمت هاست چگونه تعیین میشود؟

میتوان گفت هردو سیستم عامل ویندوز و لینوکس دارای سرعت یکسان هستند چون معمولاً اکثر سرورها سخت افزاری در یک سطح را بکار میگیرند.قیمت هاست ها بنابر پلن ها ی آنها و اعتبار شرکته قیمتی متفاوتی دارد. هاست وب سایت ها برپایه کلاستر هاستینگ را میخواهیم در اینجا بررسی کنیم. هاست وب سایت ها برپایه کلاستر هاستینگ یک راه حل مناسبی برای بالا بردن Uptime سرور ها است. در این روش میزبانی، سرویس پایگاه داده ها، میل سرورها، وب سرورها، DNS سرورها و FTP سرورها از یکدیگر جدا میشوند که فاکتور باعث افزایش سرعت پردازش داده ها برروی وب سرور اصلی می شود. میتوان گفت یکی از اهداف اصلی معماری جدید هاست وب سایت ها برپایه کلاستر هاستینگ ، معرفی سطح جدیدی از Redandancy میباشد وهمچنین ایزوله کردن تاثیرات مخرب سیستم از قبیل بد عمل کردن آن سخت افزاری و یا نرم افزاری است.از جمله مهمترین مزیت این معماری را میتوان اگر یک یا حتی تعدادی از سرورها درست کار نکنند تاثیری برروی کارکرد سیستم ندارد.

 

قیمت هاست

 

به هنگام خرید هاست به چه نکاتی توجه کنیم؟

پس از مشخص کردن نیازمندی های وبسایت خود باید بین هاست لینوکس و یا هاست ویندوز انتخاب کنید و خرید هاست خود را آگاهانه انجام دهید.در اینجا منظور ما از تعیین نیازهای وب سایت کاربر این است که مشخص کند که با چه زبان برنامه نویسی وب سایت نوشته شده است، اگر از شما زبان برنامه نویسی وب سایت خود مطلع نیستید می توانید آنرا از شرکت طراح سایت خود پرس وجو کنید، نکته بسیارمهم این است که اگراز سیستم مدیریت محتوای محبوب بین کاربرانCMS مانند جوملا،WP وردپرس، یا فروشگاه ساز هایی مانند پرستاشاپ و... با قالب های بسیار متنوع استفاده کنید چون زبان برنامه نویسی این سایت ساز ها php است بر روی هاست لینوکس قابلت پیاده سازی را دارند بنابراین از هاست لینوکس استفاده کنید.در انتها میتوان گفت هاست‌های ویندوز هم در گاهی از مواقع از PHP و MYSQL پشتیبانی کرده ولی نسبت به هاست لینوکس، خیلی محدود بوده دارای کارایشان ضعیت است.

خرید هاست