سفارش تبلیغ
صبا ویژن

windowshost

تفاوت هاست لینوکس با ویندوز در چیست

    نظر

تفاوت هاست لینوکس با ویندوز

برای بررسی این مورد بایستی ابتدا تفاوت هاست لینوکس با ویندوز از لحاظ ویژگی های هاستی را که میخواهید بررسی کنید و از تمامی پیش نیاز های سایتی که راه اندازه کرده اید یا در پی راه اندازی آن هستید را بدانید و نسبت به آن شناسایی نمایید که انتخابتان چه می تواند باشد.

حال بایستی به شما بگویم تمامی جواب ها در این مقاله بررسی گردیده و شما پس از آن خواهید یافت که هاست لینوکس میخواهید یا هاست ویندوزی. هاست لینوکس یا هاست ویندوزی مساله این است حال که کمی با هدف نوشتن این مقاله آشنا شده ایم به سراغ موضوعات مورد بحث که در انتظار آن هستیم تا بخوانیم می رویم.

در این مقاله به بررسی تفاوت هاست لینوکس با ویندوز از لحاظ سیستم عاملی و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت هاست ویندوزی و همینطور هاست لینوکسی می پردازیم تا بتوانید هاستی مناسب برای خود بگیرید.

تفاوت هاست لینوکسو ویندوز

 

هاست چیست؟  

می توان به این صورت در مورد هاست سخن گفت که هاست فضایی است که دسترسی شما را به فایل ها و سایت تان به راحتی برای شما فراهم می آورد. با توجه به اینکه این موضوع که انتخاب هاست برای ما بسیار مهم بوده و هدف مقاله نوشتن نحوه و تفاوت هاست ویندوزی و لینوکس است بهتر دانستیم تا ابتدا تعریفی از هاست را ارائه دهیم. هاست یا میزبانی وب لینوکس با کمی جست و جو و تحقیق خواهید یافت که درهاست لینوکس سیستم عامل لینوکس از محبوبیت خاصی را داراست که علت آن نیز کاملا مشخص می باشد که بایستی در متن باز بودن (open source) و رایگان بودن آن اصلی ترین عامل محبوبیت این سیستم عامل می باشد که باعث می شود که شرکت های میزبانی با توجه به اینکه زمانی که میخواهند قیمت هاست لینوکس را می خواهند اعلام کنند قیمت آن بسیارارزان تر از قسمت هاست ویندوزی خواهد بود چرا که در ادامه خواهید دید که علت آن چیست. ضمنا ادعاهای بسیاری مبنی بر بیشتر بودن امنیت لینوکس نسبت به ویندوز را دارند عده ای هم که می گویند لینوکس کار آمد تر است اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید بر web hosting service کلیک کنید .

 هاست لینوکسی

هاست ویندوزی 

در مورد ویندوز اولین نکته ای که خواهیم یافت و بسیار مهم است، تفاوت هاست لینوکس با ویندوز از لحاظ هزینه ی بالای لایسنس آن می باشد که بایستی در مورد عرض کنم که باعث می شود نسبت به هاست لینوکس از قیمت بالاتری برخوردار شود.

حال تفاوت اصلی میان این دو یعنی سیستم عامل لینوکس و سیستم عامل ویندوز می باشد نرم افزارهایی می باشد که با آن سازگار هست. باید توجه داشته باشیم که انعطاف و راحتی در سیستم عامل لینوکس خیلی بیشتر از ویندوز می باشد. با توجه به این مورد شما بایستی زمانی هاست ویندوز را انتخاب کنید که نرم افزارهای مورد استفاده در ویندوز نیاز شما باشد یعنی فقط بر روی ویندوز خود برنامه های سازگار با ویندوز را می توانید اجرا کنید. لینوکس امن تر می باشد یا ویندوز

 

کسانی که به سیستم عامل های لینوکس علاقه مند هستند بر این باور و ادعا هستند که لینوکس بسیار امن تر از ویندوز می باشد اما نه فقط به خاطر هسته ی امن تر بلکه با توجه به علاقه ی هکرها برای حمله به نرم افزارهایی است که تحت سیستم عامل ویندوز می باشد. و این مورد را نباید از یاد برد که کاربران کامپیوتر های شخصی از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند. زمانی که می خواهید شرکتی را به عنوان شرکت هاستینگ خود انتخاب کنید مطمئن شوید شرکت مورد نظر از لحاظ امنیت هاست بسیار توانا باشد تا بتواند وب سایت شما را در برابر حمله ها ایمن و مصون نگه دارد.

 

 

هاست ویندوز

http://namnak.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%84%DB%8C%D9%86%D9%88%DA%A9%D8%B3-.p74416

قیمت هاست  

با توجه به تعاریف موجود متوجه شده اید که تفاوت هاست لینوکس با ویندوز از نظر قیمت هاست ویندوزی نسبت به هاست لینوکسی به مراتب بالاتر می باشد. این قیمت با توجه به رایگان نبودن سیستم عامل قابل پیش بینی است حال زمانی که بخواهیم نرم افزارهای دیگری مانند sql server ، exchange و ... را نیز اضافی کنیم متوجه می شویم که قیمت هاست ویندوزی به مراتب بیشتر از لینوکسی می باشد که اگر در انتخاب شما قیمت تاثیر گذار می باشد بهتر است هاست لینوکسی را انتخاب نمایید چرا که با این وجود مطمئنا قیمت هاست لینوکسی کمتر خواهد بود.

قیمت هاست

 

سازگاری

حال بایستی تصمیم بگیریم که چه هاستی برایمان مناسب می باشد این تصمیم بستگی به این دارد که برنامه ها ،زبان ها و فریم ورک ها در کدام سیستم عامل کار می کند.

ویندوز از C# ، Visual Basic، ، IIS ،ASP. NET و MSSQL  استفاده می کند.

لینوکس از ماژول‌های Ruby on rails ، NginX، Python ،Laravel،  Apache وو  SSH استفاده می کند.

و همانطور که می دانید نرم افزار های مشترکی بین این دو وجود دارد که می توان از PHP، Java، MySQL و …نام برد.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشه که هاست مناسب برای وردپرس چیست ؟ با مقاله ما همراه باشید .

کنترل پنل ها در هاست ویندوزی و لینوکسی

اگر انتخاب شما هاست لینوکسی باشد به حتما نام CPANEL بسیار به گوشتان خورده است و شنیده اید. این در حالی است که این کنترل پنل رقیب بسیار جدی دارد که با کارایی بهتر و حتی لایسنس ارزان تر مورد استفاده قرار گیرد. شما زمانی که یک بار از پلسک استفاده کنید دیگر سراغ کنترل پنل دیگر برای مدیریت سایت خود نخواهید رفت. ضمن اینکه این کنترل پنل در ویندوز نیز برای مدیریت فایل ها و وب سایت شما نیز به کار می رود.

انتخاب هاست

حال با توجه به توضیحات مختلف شما به این نتیجه رسیده اید که بایستی کدام هاست را انتخاب نمایید و یک دید کلی از این انتخاب دارید. با توجه به زبان برنامه نویسی که حتما در ذهنتان می باشد مطمئنا می دانید که چه نوع هاستی مناسب شما خواهد بود.